top of page
Пошук

Що таке самозвинувачення?

Оновлено: 13 лист. 2023 р.

🔴 Багато постраждалих або тих, хто вижив у трагічній події відчувають, що звинувачують себе в тому, що сталося, відчувають провину або соромляться.

Ви можете відчувати:

🔺“Я сам (-а) на це напросився (-лась)”.

🔺“Так мені і треба”.

🔺“Якби я зробив (-ла) щось по-іншому, то цього б не сталося”.


📍 Як розпізнати самозвинувачення ❓

✅ Варто навчитися розпізнавати, коли ваші думки стають самозвинувачувальними. Як тільки ви розпізнаєте ці моделі мислення, ви зможете кинути виклик їм і змінити.

❗️Зверніть увагу на думки, які звучать приблизно так:

🔺“Я мав (мала) би...”

🔺 "Я не повинен (-на) був(-ла)…"

🔺"Якби я… то цього б не сталося".

🔺"Я заслужив (-ла) це".

🔺"Я напросився (-лась) на це".

🔺"Я дозволив (-ла) цьому статися".

🌀💭 Ви можете помітити, що ці думки мають певну закономірність, або ви часто повторюєте одне й те ж саме. Або ви можете помітити, що ці думки виникають у певних ситуаціях - наприклад, якщо ви чимось засмучені або якщо щось нагадує вам про те, що сталося.


📍 Як перестати звинувачувати себе ❓

✅ Думайте про себе як про друга.

Подумайте про себе: «Якби (по)друг (-а) розповів (-ла) мені цю історію, я б звинуватив (-ла) його/її? Чи я б вважала, що вони повинні були зробити щось по-іншому?”

✅ Подумайте, що сказав би вам хороший друг.

✅ Порівняйте докази.

✅ Скажіть собі: «Ти помиляєшся!»

❗️Щоразу, коли у вас з’являється думка про самозвинувачення, скажіть їй: «Ти помиляєшся!» Це також може допомогти придумати аргумент проти цієї думки.

🗣 Але найефективніший спосіб побороти сором чи самозвинувачення - це поговорити з кимось, хто підтримає вас: не засуджує, буде слухати і вірити вам. Ми знаємо, як це може бути важко. 🫂

🙏 Спілкування з кимось може справді допомогти 🙏




15 переглядів0 коментарів

Komentáře


bottom of page